Roberto Cavalli Eyewear

 

Brandul Roberto Cavalli

Casa de modă Roberto Cavalli a fost fondată în 1970, la Florența (Italia), de către Roberto Cavalli. În anii `70, designerul inventează un proces revoluționar de imprimare pe piele şi începe să creeze celebrul patchwork (cusatura mozaic) de materiale și culori. Debutul în lumea modei l-a constituit prezentarea din anul 1970, în cadrul Salonului de Prêt-à-Porter de la Paris, unde Roberto Cavalli a etalat prima colecție de jeanși confecționati din denim imprimat.

În 1972, Cavalli deschide primul sau boutique la Saint Tropez, unul din principalele atracții ale rivierei franceze, simbol al bunăstării și luxului. Natura – pe care designerul  o defineşte drept “creatorul perfect” – este, cu siguranţă, o inepuizabilă sursă de inspiraţie pentru colecțiile sale vestimentare: piei de animale, paiete asemănătoare solzilor de peşte, valuri care se pierd în transparenţa materialului, reflexii ale cristalelor de Murano. Creațiile Roberto Cavalli reprezintă o îmbinare unică de bucurie și optimism, glamour și succes, lux, frumusețe și seducție. Pentru foarte mulți din clienții loiali brandului, spiritul Roberto Cavalli a devenit un mod de viață. Universul Roberto Cavalli cuprinde azi vestimentație, accesorii, încălțăminte, ochelari, ceasuri, parfumuri, lenjerie de corp şi costume de baie, papetărie de lux, design interior și obiecte destinate căminului.

Roberto Cavalli este considerat croitorul starurilor din showbizul mondial, fiind expert în vestimentația feminină din categoria haute couture, însă originalitatea viziunii sale artistice s-a extins și în alte categorii de produse. Madonna, Sharon Stone, Drew Berrymore, Demi Moore, Catherine Zeta-Jones, Jennifer Lopez, Gwyneth Paltrow, Beyoncè Knowles, Lenny Kravitz, Charlize Theron, Victoria Beckham, Kate Hudson, Gisele Caroline Bündchen sau Rita Ora sunt doar o parte din ambasadorii brandului Roberto Cavalli.

Istoricul brandului Roberto Cavalli

Roberto Cavalli s-a născut la Florența, în 1940, într-o familie de artişti.

1970 – 1980  ● Etapa debutului

  • În 1970, Roberto Cavalli inaugurează la Florența (Italia) casa omonimă de modă.
  • În anii `70, designerul inventează un proces revoluționar de imprimare pe piele şi începe să aplice celebrul patchwork (cusătura mozaic ce compune un desen geometric prestabilit din materiale și culori).
  • Roberto Cavalli debutează în lumea modei în anul 1970, în cadrul Salonului de Prêt-à-Porter de la Paris, unde a etalat prima colecție de jeanși confecționati din denim imprimat.

1980 – 1990  ● Etapa cercetării

  • Cavalli descoperă o tehnică revoluționară de printare direct pe pielea naturală pornind de la confecționarea de mănuși.

1990 – 2000  ● Etapa afirmării

  • Cavalli colaborează cu cele mai cunoscute top modele, prezentându-și colecțiile la toate evenimentele Milan Fashion Week. Extinde tehnica printului pe denim, cucerind încă o dată admirația fanilor săi.

2000 – 2010  ● Etapa Succesului

  • Cavalli devine un brand global, având drept ambasadori vedetele momentului: Jennifer Lopez, Christina Aguilera sau David Beckham îi poartă creațiile și contribuie la renumele casei florentine.
  • 2010, septembrie 29 – Roberto Cavalli Group a aniversat 40 de ani de activitate în cadrul unui dineu de gală organizat la L’Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts din Paris.

2010 – 2016  ● Etapa Evoluției

  • 2015 – designerul norvegian Peter Dundas, preia funcția de director de creație la Roberto Cavalli. Peter Dundas a studiat la prestigiosul colegiu Parsons din New York , a lucrat ca designer de costume pentru Comedie Francaise din Paris, apoi ca asistent designer pentru Jean Paul Gaultier. În anul 2000 s-a  mutat la Christian Lacroix, iar apoi a devenit chief designer pentru Roberto Cavalli in Florența. Peter Dundas este unul dintre cei mai creativi designeri ai generației sale, ghidat de instinct și spontaneitate. Personalitate eclectică, Dundas își schițează colecțiile sub influența prezentului, a pasiunilor și a muzelor sale din lumea celebrităților internaționale.
  • 2012, decembrie 11 -  Se inaugureză primul magazin monobrand Roberto Cavalli din România. Situat în incinta complexului The Grand Avenue din Bucuresti, magazinul are o suprafaţă de 150 de metri pătraţi şi surprinde chintesenţa stilului Cavalli: culori vibrante și texturi naturale, linii baroce ce exprimă strălucirea luxului și condensează spiritul eleganţei moderne.
  • 2015, aprilie  - fondul italian de capital privat Clesidra CSR preia 90% din casa de modă a creatorului florentin. Designerul italian, supranumit și “King Leopard”, controlează azi doar 10% din afacere, brandul fiind evaluat la aproximativ 390 milioane de euro.

Personalitatea brandului Roberto Cavalli

Fantezie, exuberanță, nonconformism, libertate și seducție.

Creațiile Roberto Cavalli reprezintă o îmbinare unică de bucurie și optimism, glamour și succes, lux, frumusețe și seducție.

 

Colecția Roberto Cavalli Eyewear

Roberto Cavalli Eyewear aparține categoriei licensed brand, colecția fiind în portofoliul actual al fabricantul italian Marcolin Group. Roberto Cavalli Eyewear este o linie de ochelari poziționată în segmentul mass market premium, distribuția selectivă ținând seama atat de caracterul exclusiv al brandului mamă, cat și de strategia de comunicare globală a mărcii. Colecția de ochelari ilustrează coerența cu detaliile vestimentare haute couture, monturile reflectând spiritul nonconformist, seducător și optimist al brandului.

Rămânând consecventă valorilor brandului părinte– ochelari inspirați de vocabularul formal pe care natura îl pune cu generozitate la dispoziția designerilor, colecția Roberto Cavalli Eyewear propune monturi pentru femei, numitorul comun fiind exuberanța creativă a unui produs ce răspunde atât la cerințe strict ergonomice, cat și la aspirații estetice. Creațiile designerului florentin ne prilejuiesc întalnirea cu accesorii de vedere pline de exuberanță, extrem de sofisticate, ce vibrează intens și stârnesc imaginația prin fiecare detaliu.

Designul colecției Roberto Cavalli Eyewear 2016 urmărește vocubularul universului Cavalli, modelele animal print fiind combinate cu motive florale ce se transformă în jocuri optice. Cele 79 de modele ale colecției curente reflectă trăsăturile unui brand cu ascendent în natură, materialele ilustrând bogăția texturilor: pielea de leopard sau de șarpe, pietre, cristale sau perle, albastrul apei oceanice sau albul ghețarilor.

Așa cum suntem obisnuiți în lumea Roberto Cavalli, ochelarii de soare au siluete oversize, exagerând tipologiile standard, intrând însă în armonie cu intregul outfit. Ca noutate, actuala colecție propune modele adresate ambelor genuri de purtători.

 Consumatorul Roberto Cavalli Eyewear

Colecția Roberto Cavalli Eyewear se adresează îndeosebi femeilor din mediul urban cu putere mare de cumpărare și vârste cuprinse între 25 și 55 (îndeosebi între 35 și 45 ani). Dintre cele 4 categorii de consumatoare Cavalli, glamour diva este cea mai reprezentativă, aparținând femeilor provocatoare, sofisticate și puternice, dornice să fie admirate la scena deschisă. Sunt purtătoare ce consideră ochelarii drept o armă de seducție, capacitatea lor expresivă fiind dublată de impactul unui accesoriu de modă cu statut de protagonist, determinând alcătuirea întregului sistem vestimentar. Îndrăgostite de culoare și excentricitate, își doresc un obiect a cărui personalitate să fie remarcată prin valoarea adaugată datorată designului neconvențional și creativității fără limite, atribute specifice stilului Roberto Cavalli.

Celelalte trei tipologii de consumatoare sunt complementare: pentru categoria aflluent, spiritul Roberto Cavalli devine un mod de viață, căpătând un aer atemporal; în cazul femeilor preocupate de modă, categoria fashionable include persoane deopotrivă extrovertite și fashionable; stilul aspirațional aparține femeilor senzuale, încrezătoare și seducatoare.

Licența Roberto Cavalli Eyewear

Marcolin Group Spa deține drepturile pentru proiectarea, producția și distribuția globală a ochelarilor Roberto Cavalli, semnând acordul de licență cu Roberto Cavalli în anul 1999. Acordul reglementează condițiile producției sub licență a liniei Roberto Cavalli Eyewear, accesorii de vedere aferente ambelor categorii – monturi optice și ochelari de soare. Cu prilejul Ședinței Consiliului Director Marcolin din decembrie 2012, acordul de licență privind colecția Roberto Cavalli Eyewear s-a prelungit până în 2020.

Apăsați aici pentru mai multe detalii privind colecția Roberto Cavalli Eyewear.

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -

Începând cu februarie 2003, Sover Optica a demarat distribuția colecțiilor Roberto Cavalli Eyewear pe piața românească de profil.