TOM FORD Eyewear

 

Despre creatorul Tom Ford

Tom Ford este un celebru creator de modă nord-american în vârstă de 56 de ani, el născându-se la 27 august 1961, în Austin, Texas (USA). După finalizarea liceului, se înscrie la un curs de istoria artei la New York University. S-a transferat apoi la Parsons School of Design, studiind arhitectura.

Debutează în lumea modei în 1986, lucrând ca asistent pentru Cathy Hardwick, iar doi ani mai târziu devine director creativ la Perry Ellis. Consacrarea definitivă se produce în intervalul 1994-2004, perioadă în care Tom Ford a fost director creativ la Gucci. De menţionat că, în anul 2000, Tom Ford a îndeplinit acelaşi rol la Yves Saint Laurent. În aprilie 2005, stilistul american își lansează brandul propriu TOM FORD. Fiind un artist polivalent, Tom Ford se află în plină ascensiune mediatică la nivel global. În octombrie 2016, Tom Ford a intrat în cursa pentru câștigarea trofeul British Fashion Award în categoria “Designerul anului în moda masculină”.

“Vreau să fac haine clasice. Nu vreau să fac colecţii la modă, care se modifică de la un sezon la altul. [...] Sunt preocupat de consecvenţă.” (Tom Ford)

Tom Ford a promovat mereu o creativitate bine stăpânită, fructificând la maxim combinaţia dintre talentul personal şi un stil universal valabil. Din creaţiile sale nu lipsit niciodată perfecţiunea, deoarece „ea este cea mai mare imperfecţiune a mea, iar căutarea ei mă epuizează”. Tocmai această perpetuă căutare a perfecţiunii l-a propulsat pe Tom Ford dintr-un simplu designer în creatorul total capabil să coordoneze atât designul produselor, cât şi pe cel al magazinelor de modă, el jucând rol de regizor al prezentărilor proprii, al campaniilor publicitare sau al unor lung metraje.

Creațiile Tom Ford reprezintă o îmbinare unică de bucurie și optimism, glamour și succes, lux, frumusețe și seducție. Brandul Tom Ford are azi o reputație mondială, universul său cuprinzând atât vestimentație pentru ambele genuri, cât și parfumuri și cosmetice (Estee Lauder), ochelari (Marcolin), bijuterii, eșarfe și accesorii din piele (curele și incalțăminte).

Brad Pitt, Daniel Craig, George Clooney, Leonardo di Caprio, Orlando Bloom, Valentino Rossi, Colin Firth, Angelina Jolie, Cameron Diaz, Beyonce, Gisele Bundchen, Madonna, Katie Holmes, Julliane Moore sau Scarlett Johansson sunt doar o parte din ambasadorii creațiilor vestimentare semnate de designerul nord-american.

Având o afinitate specială pentru accesoriile de vedere, creatorul texan a primit de două ori premiul Accesories Council Excellence_ACE, în 2001 şi 2006, din partea US Accessory Council, pentru cele două colecţii de ochelari de soare realizate sub licență de producătorul italian Marcolin.

Despre colecția TOM FORD Eyewear

TOM FORD Eyewear este o linie de ochelari poziționată în segmentul mass market premium, distribuția ținând seama atât de caracterul exclusiv al brandului mamă, cât și de strategia de comunicare globală a mărcii. Colecția TOM FORD Eyewear cuprinde monturi de vedere și ochelari de soare destinate ambelor genuri ce continuă linia clasică specifică creațiilor celebrului designer nord-american. Remarcăm coerența colecției, materialele, culorile și formele fiind asociate cu o inegalabilă măiestrie ce evidențiază puternica personalitate, maturitatea stilistică și înclinația pentru formele iconice capabile să dăinuie timpului.

Monturile colecției TOM FORD Eyewear se disting prin rigurozitatea fiecărui detaliu, fară a-și pierde nota de modernitate și luxul minimalist. Preocuparea stilistului pentru impactul spectacular se sprijină pe menținerea unui echilibru perfect între tiparele deja verificate și insertul unui suflu contemporan. Talentul lui TOM FORD transformă fiecare montură într-o vedetă capabilă să uimească privirea, fie că se află sub lumina reflectoarelor de pe podiumurile de modă, fie că circulă liberă sub soare. Amprenta stilului minimalist marca TOM FORD o constituie silueta alungită a literei T – un semn identitar dispus pe ambele brațe și o parte din frontal, ce devine, prin repetiție, numitorul comun al colecției.

Designul adoptă trei tipare conceptuale: classic chic, new iconic și vintage avantgarde. Sunt reinterpretate modele iconice, care au făcut istorie: frontaluri round purtate de John Lennon, monturi panto ce apar în multe din ipostazele lui Woody Allen, forme rectangulare specifice ochelarilor din acetat de celuloză purtați de secretarul de stat american Henry Kissinger în anii `30, formele pilot ce însoțeau soldații forțelor aliate – învingătoare în al doilea razboi mondial, sau formele cateye impuse de Marilyn Monroe, celebra divă, actriță și sex-simbol din anii `50.

Stilistul texan pune accentul pe latura expresivă și ne dovedește abilitățile care l-au făcut celebru în rândul designerilor din toată lumea prin intermediul unor modele inedite și surprinzătoare de ochelari de soare. Joan (FT 383) și Edita (FT 384) – ochelari round și cateye – părăsesc tradiția unui singur frontal dominant și propun o abordare volumetrică, confirmând vocația arhitecturală specifică lui Ford: structura principală din acetat fuzionează cu o platformă metalică ce asigură fixarea sistemului optic și generează efectul wow. Pentru publicul masculin colecția se extinde cu nouă versiune practică și inovativă, declinată din clasica formă aviator – FT 381 este o montură pliabilă înzestrată deopotrivă cu 1 magnet frontal și 4 articulații.

Pentru sezonul toamnă-iarna 2015-16, colecția se îmbogățește cu 4 monturi solare echipate cu lentile minerale Barberini, un fabricant italian considerat numărul unu mondial în sectorul filtrelor solare.

Consumatorul TOM FORD Eyewear

Consumatorii TOM FORD sunt inspirați de unicitatea și distinctia ținutelor perfect finisate, ce poartă amprenta minimal chic și conferă glamour, eleganță, distincție și personalitate. Sunt adepții stilului fără vârstă, investind în “modele pentru o lungă perioadă de timp, ca niște adevărate piese de colecție. Sunt preocupați de consecvenţă, în pofida efemerului unor colecţii la modă.”

Pe scurt, 3M rezumă atributele creațiilor TOM FORD: minimaliste – simplitatea liniilor şi austeritatea compoziţiei, maxim impact – croielile curajoase și liniile decise și movie – abordarea cinetică, nota de glamour şi parfumul tradiţiei specifice marilor epoci ale cinematografiei.

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -

Licența TOM FORD Eyewear

Marcolin Group Spa deține dreptul pentru proiectarea, producția și distribuția colecției TOM FORD Eyewear, semnând acordul de licență cu TOM FORD International în aprilie 2005.

Apăsați aici pentru mai multe detalii privind colecția TOM FORD Eyewear.